-
prof. dr hab. Grażyna Dryżałowska
Pedagog, logopeda. Kierownik merytoryczny zadania, wykładowca na UW.
W 1970 roku rozpoczęłam studia w Wyższej Szkole Nauczycielskiej w Siedlcach, kierunek Nauczanie Początkowe z WF, którą ukończyłam z wynikiem bardzo dobrym. W tym samym roku wyszłam za mąż i podjęłam dalsze studia na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie pedagogiki. Po ich ukończeniu w 1975 roku rozpoczęłam pracę na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Na Wydziale Pedagogicznym pracuję do chwili obecnej.
Tytuł doktora nauk humanistycznych otrzymałam w 1984 r., nadany uchwałą Rady Naukowej Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego z dn. 16.10.1984 r, a 17 marca 1998 roku stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki nadany uchwałą Rady Naukowej Wydziału Pedagogicznego i zatwierdzony przez Centralną Komisję do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych na podstawie artykułu 17 ust.1 ustawy z dn.12 września 1998 roku.
Od 1995 roku jestem jednym z członków założycieli Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym „Echo”, także Kierownikiem Ośrodka Wsparcia powołanego przy Fundacji. W ramach działalności statutowej Fundacji kilka razy w każdym roku szkolnym uczestniczę w posiedzeniach Rad Pedagogicznych przedszkoli i szkół wszystkich szczebli celem przybliżenia nauczycielom problemów związanych z edukacją dzieci z wadami słuchu w szkołach masowych i integracyjnych oraz udzielenia im wsparcia i pomocy w ich rozwiązywaniu. Podobne spotkania prowadzę z dziećmi i młodzieżą z klas do których uczęszczają podopieczni Fundacji – zwykle celem spotkań jest rozwiązywanie konfliktów i przeciwdziałanie marginalizacji społecznej młodzieży niesłyszącej i raz w roku z rodzicami dzieci, które są objęte działalnością Ośrodka Wsparcia – celem, pedagogizacja rodziców i przygotowanie do współpracy z instytucjami edukacyjnym.
Aktywnie uczestniczę w działalności Forum Inicjatyw Organizacji Pozarządowych i Zespole Organizacji Pozarządowych działającym przy Biurze Rzecznika Praw Dziecka.
Działalność dydaktyczna
W ramach obowiązków dydaktycznych prowadzę wykłady, konwersatoria, lektorium, seminaria licencjackie i magisterskie na studiach stacjonarnych – kierunek Pedagogika Ogólna i na specjalności Pedagogika Rewalidacyjna według autorskich programów opracowanych, pod moim kierunkiem, przez Zespół Pracowni Pedagogiki Rewalidacyjnej oraz wykłady i seminaria magisterskie na studiach zaocznych Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i wykłady i seminaria licencjackie w Wyższej Szkole Suwalsko – Mazurskiej w Suwałkach (od 2000r etatowy prof. nadzwyczajny niepublicznej szkoły wyższej). Prowadzę również wykłady na Studiach Podyplomowych realizowanych w ramach Wydziału Pedagogicznego UW – Polityki Społecznej i Zarządzania Oświatą (na zaproszenie kierownika tych studiów) i Podyplomowym Studium Kwalifikacyjnym w zakresie: Edukacji Integracyjnej Dzieci Niepełnosprawnych – przygotowanym i realizowanym przez Pracownię Pedagogiki Rewalidacyjnej.
Problematyka prowadzonych przeze mnie zajęć koncentruje się wokół problemów pedagogiki specjalnej. Od 1999 roku prowadzę również seminarium doktoranckie. W okresie zatrudnienia na Wydziale Pedagogicznym UW kilkakrotnie pełniłam funkcję opiekuna I roku studiów stacjonarnych i opiekuna Indywidualnego Toku Studiów (od 1993), także trzykrotnie I sekretarza i egzaminatora oraz pięciokrotnie przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej na studia stacjonarne Wydziału Pedagogicznego UW.od 2009 pełnię funkcję prodziekana ds. naukowych.
Za działalność dydaktyczno – naukową trzykrotnie otrzymałam Indywidualną Nagrodę Rektora (II stopnia – 1981, 1983, 1998) i na wniosek Dziekana Wydziału Pedagogicznego UW Srebrny Krzyż Zasługi w 2004 r.
Działalność naukowa
W działalności naukowej koncentruję się na problemach rozwoju i edukacji osób niepełnosprawnych, szczególnie na diagnozie uwarunkowań procesu usprawniania, edukacji integracyjnej, mechanizmach adaptacji do życia i wypełniania zadań życiowych przez osoby niepełnosprawne także wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych w środowisku rodzinnym, edukacyjnym, zawodowym, społeczności lokalnej.
W 1993 r. jako członek Zespołu Badawczego powołanego przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN do realizacji problemu węzłowego Człowiek niepełnosprawny w środowisku lokalnym uczestniczyłam w badaniach: Analiza funkcjonowania systemu kształcenia integracyjnego w Polsce na poziomie szkół podstawowych.
W 1998 – 1999 r. podjęłam współpracę naukową z Instytutem Fizjologii Patologii Słuchu i Mowy jako koordynatorem ogólnokrajowego programu: Opieka nad osobami z uszkodzonym słuchem. W 2000 – 2001 zrealizowałam badania w ramach BW nr.17 na temat: Rodzinne i osobowościowe i społeczne uwarunkowania rozwoju niepełnosprawnych dzieci i młodzieży.
W 2001 – 2003 uczestniczyłam w badaniach Pilot Projekt Copernico realizowanych przez Pracownię Pedagogiki Rewalidacyjnej Wydziału Pedagogicznego UW we współpracy z Polskim Związkiem Niewidomych, Fundacją Aktywnej Rehabilitacji – jako partnerami polskimi oraz Fundacją Uniwersytetu w Salamance (Hiszpania) i podobną organizacją w Averio (Portugalia) na temat: Wspomaganie niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych na rynku pracy oraz dostosowanie rynku pracy dla osób niepełnosprawnych do standardów Unii Europejskiej.
W 1999 roku wraz z Zespołem Pracowni przygotowałam ogólnopolską konferencję naukową pt. Paradygmaty i przeobrażenia edukacji specjalnej. W świetle dorobku profesora Aleksandra Hulka. (materiały z konferencji zostały opublikowane w 2001 r. pod moją redakcją), a w 2003 r. na temat: Integracja społeczna osób niepełnosprawnych (materiały z konferencji ukazały się w 2004 r. pod redakcją G. Dryżałowska, H.Żuraw).
W roku akademickim 2003/2004 i wraz z Zespołem Pracowni zorganizowałam seminarium dla niepełnosprawnych kandydatów na studia i nauczycieli szkół średnich, masowych i specjalnych na temat: Studenci niepełnosprawni na Uniwersytecie Warszawskim, a w 2004/2005 seminarium dla nauczycieli szkolnictwa masowego nt: Proces integracji społecznej dzieci i młodzieży w szkołach integracyjnych i masowych.
-
Ewa Żochowska
Surdologopeda, psycholog.Konsultant rodzinny, psychoterapeuta rodzin – kwalifikacja III stopnia.
Z Polską Fundacją Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym ECHO związana jestem od 1995 roku jako jeden z inicjatorów, założycieli i fundatorów Fundacji.Obecnie jestem członkiem Rady Programowej Fundacji. Prowadzę zajęcia psychologiczne i indywidualne, a także grupowe warsztaty dla dzieci i młodzieży. Prowadzę także warsztaty podnosząc wiedzę i umiejętności rodziców i nauczycieli szkół masowych i specjalnych.Za działania na rzecz osób niepełnosprawnych, inicjowanie i współorganizowanie szeregu kampani społecznych dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych, współdziałanie z wieloma organizacjami pozarządowymi, władzami miasta, TVP I i TVPIII, RDC, ośrodkami pomocy społecznej, środowiskami dziennikarskimi, naukowymi i twórczymi a także osobami dobrej woli, zostałam wyróżniona nagrodą Wojewody Mazowieckiego w 2009 roku a w 2011 byłam nominowana do wyróżnienia ” Pro Masowia” Marszałka Województwa Mazowieckiego.W latach 1995- 2000 jako psycholog- logopeda pełniłam funkcje kierownika turnusów rehabilitacyjnych a także Gabinetu Terapii Zajęciowej prowadzonego w ramach działań statutowych Funadcji.
Posiadam bogate doświadczenie zawodowe jako psycholog, logopeda a także psychoterapeuta pracując od 1979 roku w placówkach:
- specjalistycznych – praca z dziećmi i młodzieżą z wadami słuchu, niepełnosprawnością intelektualną
- oświatowych- przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i średnie
- uczelnie wyższe- zajęcia dydaktyczne i praktyki ze studentami studiów stacjonarnych APS, podyplomowego studium logopedycznego przy
UW, a także ze studentami Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW - posiadam 10- latnie doświadczenie w byciu szefem w Ośrodku Wsparcia i Rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych przy Ośrodku Pomocy
Społecznej na Bemowie - od 2001 roku związana ze Specjalistyczną Poradnią Rodzinną dzielnicy Bemowo prowadząc psychoterapię systemową rodzin, małżeństw a
także psychoterapię indywidualną.
Jestem członkiem wielu towarzystw naukowych, m.in. Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego Naukowej Sekcji Terapii Rodzin, Polskiego Komitetu Audiofonologów, Stowarzyszenia Psychologów Chrzescijańskich, Krajowego Towarzystwa Autyzmu ( 1992-1994 członek Zarzadu Głównego przy UW w Warszawie).Prywatnie jestem mężatką, matką dwójki dorosłych dzieci i szczęśliwa babcią trójki wnucząt. Moje zainteresowania i pasje krążą wokół uniwersalnych wartości dobra, sprawiedliwości, miłosci w relacjch z ludźmi i Bogiem. Lubię dobrą książkę, prasę kobiecą, modę. -
dr Dominika Wiśniewska
Psycholog, terapeuta wczesnej interwencji, wykładowca akademicki.
Z Fundacją Echo związana jestem od 2007 roku. Praca z osobami niesłyszącymi jest moją pasją. Pracuję z podopiecznymi Fundacji w każdym wieku, choć najwięcej czasu poświęcam najmłodszym dzieciom.
Oprócz zajęć indywidualnych prowadzę zajęcia grupowe z psychomotoryki i Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne. Uwielbiam dobrą energię dzieci wnoszoną na zajęcia i nieustanne zaskakiwanie zarówno mnie jak i rodziców.
Z rodzicami śmiejemy się i czasami płaczemy na zajęciach w ramach „Szkoły dla rodziców”. Doświadczenie nauczyło mnie, że każdy rodzic dziecka niesłyszącego bardzo kocha swoje dziecko i stara się być najlepszą mamą, najlepszym tatą na świecie. Każdy ma dar tylko trzeba czasami go odkryć.Bycie osobą niesłyszącą nie jest mi obce bo sama mam wadę słuchu. Wniosła ona w moje życie wiele dobrych doświadczeń i pozwoliła poznać cudownych ludzi. Osobiste doświadczenia wykorzystuję w warsztatach z młodzieżą.
Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Gabrysi. Wolny czas spędzamy wędrując po górach, lub na długich rozmowach z przyjaciółmi. W chwilach wyjątkowych piszę wiersze, którymi obdarowuję bliskich lub w zaciszu swojego wymarzonego mieszkania marzę jedząc lody wiśniowe.
-
Maria Chróścicka
Pedagog, surdopedagog.
Od 1989 r. pracuję z dziećmi niedosłyszącymi i cały czas jest to moją pasją.W Fundac ji prowadzę terapię indywidualną i grupową, pedagogiczną i ogólnorozwojową, oraz zajęcia przygotowujące szóstoklasistów do sprawdzianu na koniec szkoły.
-
Ewa Wasińska–Zdżalik
Logopeda, pedagog specjalny, surdopedagog, nauczyciel dyplomowany.
Absolwentka Podyplomowego Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i Ich Rodzinom oraz Studium Pomocy Psychologicznej i Socjoterapii.
Od 12 lat logopeda w Ośrodku Wsparcia przy Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym „Echo”. Pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kozienicach.
Mieszkam z rodziną ( mężem i dwiema córeczkami Tosią i Zuzią) na wsi 100 km od Warszawy w niewielkim domku, w którym kiedyś mieszkali moi dziadkowie. Ten dom ma duszę i jest pełen radości. W wychowaniu dzieci pomagają nam dwie wspaniałe babcie i dwaj super – dziadkowie.
Mamy dużo zwierząt. Miejsce szczególne zajmuje pies Chaps – najlepszy przyjaciel rodziny, którego dostaliśmy w prezencie od Znajomych. Jest przesympatyczny i bardzo mądry.
Koty: Klakier, Kokos, Mordka i Dżez to wiecznie spragniona pieszczot kocia rodzinka.
Pies Burek – wierny stróż podwórka – przybłąkał się 7 lat temu i pozostał z nami. Na podwórku jest głośno i kolorowo, a to za sprawą stadka kur pod wodzą koguta.
Moim marzeniem jest zwiedzanie świata razem z moją rodziną – na początku może Polski.
Mimo, ze mieszkam daleko od Warszawy, nie potrafię rozstać się z Fundacją „Echo”. Spotkałam tu życzliwych ludzi, a praca z dziećmi z wadą słuchu i ich rodzinami jest moją pasją, daje mi dużo radości i satysfakcji.
-
Urszula Kasperska-Jachimiak
Logopeda, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny.
Z Fundacją ECHO współpracuję od 1996 roku. Prowadzę tu indywidualne zajęcia logopedyczno-pedagogiczne dla podopiecznych Fundacji w każdym wieku. Ponadto od kilku lat prowadzę zajęcia z terapii pedagogicznej i logopedycznej na terenie Piaseczna, gdzie mieszkam z mężem i dwójką nastoletnich dzieci.
Oprócz pracy zawodowej lubię chodzić po górach, czytać powieści i słuchać muzyki klasycznej i jazzu.
-
Ewa Kozłowska
Logopeda, surdopedagog.
Nauczyciel techniki mowy i higieny głosu. Absolwentka Podyplomowego Studium Wymowy przy Akademii Teatralnej w Warszawie.
-
Monika Grabowska
-PrystawkoLogopeda, trener metody werbotonalnej
Jestem logopedą, surdologopedą, pedagogiem specjalnym oraz trenerem metody werbotonalnej. Od 15 lat pracuję z dziećmi z wadą słuchu.
Od 4 lat mam wielką przyjemność pracować metodą werbotonalną i widzieć wspaniałe rezultaty. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci.
-
Barbara Skrzyńska
Logopeda, pedagog specjalny, surdopedagog.
Słuchaczka Studium Podyplomowego „Usprawnianie dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością.”
Prowadzę terapię logopedyczną i pedagogiczną dzieci w różnym wieku. Moje zawodowe pasje to: diagnozowanie problemów dotyczących rozwoju mowy oraz komunikacji pozawerbalnej, obserwowanie i wspieranie rozwoju poznawczego, społecznego i komunikacyjnego małych dzieci.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą. Jestem miłośniczką przyrody, gór z których pochodzę, literatury pięknej i teatru. -
Marzena Wronka
Pedagog specjalny, logopeda (WSPS, Warszawa), surdologopeda (UMCS Lublin).
„Pracowałam z dziećmi z wadą słuchu, z dziećmi z upośledzeniem umysłowym, z dysfunkcjami układu nerwowego,ze sprzężoną niepełnosprawnością. Mam doświadczenie pracy w poradniach, w szkole oraz na licznych turnusach rehabilitacyjnych. Chętnie pracuję zarówno z małymi dziećmi, jak i z młodzieżą.
Jestem żoną Sławka i mamą Marysi i Gabrysi. Rodzina jest moim prawdziwym skarbem. Lubię kino, teatr, muzykę, taniec, wędrówki po górach. Bardzo lubię rozmawiać z ludźmi. Chciałabym rozwijać własną rodzinę i pomóc rozwijać się innym. Wiele czerpię ze Szkoły Rodziców i Wychowawców oraz Akademii Familijnej.Moją pasją jest praca na rzecz jedności osoby i rodziny. Wykonuję mój zawód, ponieważ wiele lat temu odkryłam, że moim powołaniem, jest m.in. pomoc osobom niepełnosprawnym i ich rodzinom, szczególnie w pokonywaniu barier komunikacyjnych.”
-
Agnieszka Łapińska
Pedagog specjalny, surdopedagog, logopeda.
Mam szczęście, że mogę robić to co lubię. Czasami myślę, że już nic innego nie potrafię robić. Pracuję z dziećmi od zawsze. Z dziećmi z wadą słuchu od ukończenia studiów.Początkowo w Poradni PZG w Warszawie, od 2000 w Fundacji „Echo”, a od 2002 w Stowarzyszeniu „Usłyszeć Świat”.
Prowadzę indywidualną terapię logopedyczną z dziećmi w każdym wieku, choć tych najmłodszych jest najwięcej. Grupowe zajęcia logorytmiczne i pedagogiczne też nie są mi obce. Wnoszą w moje życie zawodowe cudowne zamieszanie. Zmuszają mnie do ciągłego doskonalenia się i bycia kreatywną.Uwielbiam jeździć na turnusy rehabilitacyjne. Ich ilości nie jestem w stanie podać. Zawsze są to ciekawe spotkania z całymi rodzinami małych pacjentów.
Prywatnie jestem mamą dwóch córek- Moniki i Igi. W naszym domu mieszkają z nami piesek- Emka, chomik -Pusia, rybka- bojownik, zwany Helmutem i zestaw rybek pielęgnic. Lubię swój dom i chętnie w nim odpoczywam czytając książki.
-
Karolina
KurpińskaPedagog, terapeuta integracji sensorycznej.
W 2010 roku miałam okazję poznać dzieci i zespół specjalistów podczas letniego turnusu rehabilitacyjnego.
Po turnusie trudno już było sobie wyobrazić pracę poza Fundacją.
Prowadzę zajęcia grupowe z Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i Psychomotoryki dla najmłodszych podopiecznych a także zajęcia z Psychoedukacji dla nieco starszych.Mam też przyjemność spotykać się z dziećmi z trudnościami w zakresie integracji sensorycznej. Wspólne zabawy: bujanie się, skakanie, polisensoryczne poznawanie świata to wspaniała przygoda dla dzieci, a dla mnie źródło satysfakcji z powodu osiągnięć rozwojowych dzieci.
Prywatnie jestem przede wszystkim mamą Mikołaja. Uwielbiamy wspólne zabawy na basenie i długie spacery.
Chcę by mój syn wiedział, że „Życie to raj, do którego klucze są w naszych rękach”. -
mgr Marzena
Chabora-ŁyszczPedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny
Jestem pedagogiem specjalnym o specjalności pedagogika terapeutyczna, logopedą szkolnym, nauczycielem dyplomowanym z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami, dyplomowanym i certyfikowanym diagnostą i terapeutą SI, dyplomowanym terapeutą pedagogicznym.
Praca z dziećmi z wadą słuchu sprawia mi ogromną przyjemność i satysfakcję. Jako mama dwójki niedosłyszących dzieci(także podopiecznych fundacji) doskonale potrafię zrozumieć potrzeby dzieci i ich rodziców.
W Fundacji ECHO prowadzę indywidualną terapię integracji sensorycznej oraz zajęcia grupowe z terapii ręki.
Wolny czas lubię spędzać z rodziną i przyjaciółmi. Lubię rokową muzykę i książki biograficzne.
-
mgr Rafał Dziurla
Psycholog, ekspert ds. Zatrudnienia Wspieranego.
Psychologia: początek kariery rok 1998
– Doktorant na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
Podejmuję zagadnienia badawcze związane m.in. z jakością życia i rehabilitacją zawodową osób niepełnosprawnych oraz z zakresu psychologii między-kulturowej. Jestem autorem i współautorem publikacji naukowych z zakresu psychologii rehabilitacyjnej, rozwoju człowieka, kulturowego ujęcia niepełnosprawności, a także opracowań i programów szkoleń dla specjalistów pracujących w obszarze poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych i wykluczonych społecznieZatrudnienie Wspomagane: początek kariery rok 2005, w PFPDN ECHO od roku 2008
– Prezes Zarządu Polskiej Unii Zatrudnienia Wspomaganego www.puzw.pl
– Aktywny trener pracyPsychoanaliza: początek kariery rok 2008
– jest to najstarsza forma psychoterapii pozwalająca na odnalezienie radości życia i realizowanie swoich pragnień w pełnej akceptacji siebie i świata www.semioticon.euWybrane publikacje znajdują się tutaj.
-
Ewa Wojdyr
Doradca Zawodowy, Trener pracy.
CODA, ukończyła Szkołę Główną Handlową – mgr ekonomii, oraz studia podyplomowe „ Job Coaching” – Doradztwo Zawodowe w Szkole Głównej Handlowej oraz „Doradztwo Zawodowe i Edukacyjne „ w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Ekspert ds. zatrudnienia osób niepełnosprawnych, pośrednik pracy, trener pracy, szkoleniowiec oraz biegły tłumacz języka migowego.
Od wielu lat pracuje na rzecz osób Głuchych . Prowadzi działalność w zakresie szkolenia, wdrażania i wspierania programów zatrudniania pracowników z niepełnosprawnością od momentu podjęcia decyzji o zatrudnieniu, aż do stałego wspierania ich w miejscu pracy.
W wolnych chwilach podróżuję oraz pracuję w ogrodzie.
-
Magdalena Szymańska
Pedagog specjalny, neurologopeda, surdopedagog.
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Studia podyplomowe z zakresu neurologopedii ukończyłam na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie.
Z Polską Fundacją Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym -ECHO- jestem związana od 2012 roku. W okresie wakacyjnym wyjeżdżam na turnusy rehabilitacyjne organizowane przez tę fundację. W roku szkolnym prowadzę zajęcia indywidualne oraz grupowe logorytmiczne dla dzieci, emisję głosu dla młodzieży oraz indywidualne zajęcia logopedyczne dla dorosłych.
Jestem logopedą w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 41 w Warszawie oraz w Niepublicznym Przedszkolu Montessori Artystyczny Kącik.
-
Mgr Anna Gleńsk
Pedagog specjalny, surdopedagog, logopeda.
Jestem surdopedagogiem i logopedą. Z dziećmi z wadą słuchu pracuję od 2006 roku. Od 2012 roku współpracuję z Fundacją ECHO. Prowadzę zajęcia grupowe z Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Logorytmikę. Praca z małymi dziećmi z wadą słuchu daje mi dużo satysfakcji i radości, ponieważ robię to co lubię.
Moją pasją są podróże. Zwiedzam Polskę oraz różne zakątki świata. Spełniam swoje marzenia.
-
Karolina
Olszewskaneurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Specjalizacje z zakresu Neurologopedii ukończyłam na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie
Od 2015 roku współpracuje z Polską Fundacją Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym – ECHO. Początkowo były to wspólne wyjazdy na letnie turnusy rehabilitacyjne w ramach, których prowadziłam indywidualne zajęcia logopedyczne, grupowe zajęcia logorytmiczne i pedagogiczne. Od 2017 prowadzę w siedzibie Fundacji logorytmikę, grupowe zajęcia z elementami Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz grupowe zajęcia z zakresu psychoedukacji.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywam pracując jako neurologopeda i teraputa ręki w Przedszkolu Integracyjnym i Specjalnym „Zielony Latawiec”, Przedszkolu Montessori „Ciekawi Świata”, prowadzę również zajęcia indywidualne w ramach Wczesnego Wspierania Rozwoju. Współpracuje z „Centrum Przyjaznej Terapii” oraz Fundacją „Wsparcie na Starcie” i Fundacją „ECHO” .
Biorę udział w licznych konferencjach, szkoleniach oraz kursach związanych z rozwojem komunikacji dziecka, starając się aby wykorzystywane w pracy techniki i metody uwzględniały najnowsze wyniki badań naukowych oraz były maksymalnie dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
-
Monika Modrzejewska
Surdologopeda, terapeuta wczesnej interwencji, terapeuta SI.
Moje pierwsze spotkanie z Fundacją Echo nastąpiło w 2004 roku, kiedy to poszukiwałam turnusu rehabilitacyjnego dla swojego niespełna rocznego synka Jakuba, który jest niesłyszący. Zostaliśmy przygarnięci z niezwykłą serdecznością i zrozumieniem, i tak to się wszystko zaczęło…Przez 4 lata byliśmy podopiecznymi Fundacji, a gdy nastąpił czas pożegnania okazało się, że „nie umiem” rozstać się z niezwykle życzliwymi ludźmi z Fundacji. Zostałam więc tyle, że niejako po drugiej stronie i tak oto od 2009 roku prowadziłam zajęcia logopedyczne, logorytmiczne oraz z integracji sensorycznej.
Na co dzień mieszkam nad morzem, w Gdańsku, jestem mamą dwóch wspaniałych chłopców. Uwielbiamy wspólne rajdy, czytanie do rana, no i spacery nad morzem. A gdy tylko sprzyja nam czas wolny próbuję zarazić chłopaków chodzeniem po górach .
I chociaż przemierzając, co tydzień długą drogę do Warszawy- często z wieloma przygodami-nie zawsze jestem pełna zapału, gdy tylko przekroczę próg Fundacji i spotykam moje „maluchy”, wraca on natychmiast ze zdwojoną siłą. Praca z dziećmi niesłyszącymi i ich rodzicami jest moją wielką pasją, prawdziwą radością oraz wyzwaniem.
-
Anna Weber
Artysta plastyk, projektantka, dekoratorka, stylistka.
Praca z dziećmi w Fundacji ” ECHO” to wielka moja radość i pasja. Z fundacją „ECHO” jestem związana od września 1999 roku. Od tamtej pory prowadzę zajęcia twórczo- terapeutyczne (plastyka, zajęcia manualne, elementy sensoryki) z dziećmi i młodzieżą. Na moich zajęciach dzieci mają możliwość nie tylko doświadczać nowych technik plastycznych (wyrażania siebie poprzez twórczość artystyczną), poznawać podstawy rysunku, malarstwa, rzeźby, ale mogą także rozwijać wyobraźnię, potrzebę twórczą i manualne zdolności, a także odprężyć się. Na zajęciach staram się zapewnić różnorodność zadań plastycznych tak by rozwijać potencjał twórczy każdego podopiecznego dziecka, dopasowując indywidualne zadanie do jego możliwości psychofizycznych. Młodzież i starsze dzieci dodatkowo uczą się autoprezentacji.
Jestem absolwentką ASP w Warszawie Wydziału Wzornictwa Przemysłowego, a także wcześniej ukończonego Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych na ulicy Smoczej w Warszawie. Od wielu lat zajmuję się profesjonalnym projektowaniem, dekorowaniem i stylizowaniem domów, apartamentów, sklepów, pensjonatów, kawiarni, restauracji, wystaw, biur itd. Projektuję meble, lampy, dekoracje do wnętrz, maluję obrazy, ilustracje do książek oraz wykonuję grafiki. Kilka razy jako stylista wnętrz wystąpiłam w programach telewizyjnych (TVP1, TVN Style ). Jako specjalista od wystroju i projektowania wnętrz szkoliłam zespół dekoratorów w Barcelonie. Swoje doświadczenie w projektowaniu wnętrz zdobywałam w Londynie, Milton K. (Anglia), w Bresci pod Mediolanem. Ponadto posiadam dwuletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i dodatkowymi dysfunkcjami rozwojowymi pracując jako specjalista terapii zajęciowej w Ośrodku dla Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie.
Wśród moich fundacyjnych wychowanków są już absolwenci wyższych uczelni artystycznych. Oprócz ogromnego potencjału twórczo- terapeutycznego, zajęcia pomagają moim wychowankom podejmować nowe, samodzielne wyzwania w obszarze edukacji artystycznej, a w przyszłości także i zawodowe..
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą dwójki wspaniałych dzieci.
-
Sylwia Adamczuk
Pedagog wychowania przedszkolnego z edukacją wczesnoszkolną Certyfikowany Instruktor zajęć gordonowskich I i II stopnia
Z wykształcenia jestem wychowawcą przedszkolnym, nauczycielem wczesnoszkolnym, certyfikowaną instruktorką zajęć gordonowskich, sensoplastycznych i logorytmiki.
Mam duże doświadczenie w pracy z grupami dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym (również grupami integracyjnymi i z trudnościami rozwojowymi) w obszarze twórczości, umuzykalniania, teatru i projektowania rozwoju.Praca z dziećmi niedosłyszącymi jest dla mnie bardzo naturalna, jako siostra niedosłyszącego brata brałam udział w wielu integracyjnych formach w Fundacji- początkowo jako uczestniczka, później jako wolontariuszka. W innych organizacjach i formach staram się szerzyć praktyczne umiejętności wychowawców w integracji i włączaniu osób niepełnosprawnych.
W Fundacji prowadzę terapię grupową umuzykalniającą- tzw. gordonki. Również elementy metody harcerskiej towarzyszą nam w odkrywaniu komunikacji muzycznej- pozytywność, indywidualność, wzajemność oddziaływań, dobrowolność, naturalność i pośredniość. Dzieciom oddaję serce i uśmiech, zaś rodziców chcę wzmacniać w umiejętnościach wokalnych, by wspólnie tworzyć bogaty dźwiękowo świat wokół dzieci.
Prywatnie jestem mamą młodego urwisa, żoną, wychowawcą i metodykiem harcerskim. Codziennie śpiewam, gram, organizuję, animuję i szkolę.
-
Olga Burova-Rychlik
instruktor umuzykalnienia dzieci metoda Edwina Eliasa Gordona, pedagog, pianistka
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Czajkowskiego w Kijowie. Pedagogiczna drogę rozpoczęłam jako nauczyciel gry na fortepianie w szkole muzycznej. Zawsze jednak czułam ze klasyczne nauczanie jest tylko dla „wybranych” i jest bardzo trudne, zupełnie odwrotnie od samej muzyki. Po urodzeniu mojej córeczki zaczęłam szukać „naturalnego” sposobu na poznawanie i rozumienie muzyki. Tak odkryłam dla siebie umuzykalnianie dzieci metoda E.E. Gordona. Dalej byli wszystkie możliwe warsztaty dla nauczycieli na terenie Polski (ogólnoumuzykalniających i gry na instrumentach), prowadzonych jak Polskimi tak i Amerykańskimi nauczycielami. Na zajęciach śpiewamy, ruszamy się, bawimy się i poznajemy świat bezgranicznie twórczej wibracji, muzyki.
Prywatnie jestem mama Kalinki i Milenki, dziewczynek dla których muzyka jest językiem ojczystym. Kocham muzykę i jej wyjątkową naturalną umiejętność kolorowania życia. -
Magdalena Bartnicka
Język angielski (Certificate of Proficiency in English).
Studentka filologii na specjalności nauczanie języka angielskiego i nauczanie języka niemieckiego UW oraz audiofonologii na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Jako członek stowarzyszenia naukowego Collegium Invisibile współpracuje z Pracownią Lingwistyki Migowej na Wydziale Polonistyki UW.
-
Grzegorz Galewski
Polonista, pedagog.
Jestem osobą niesłyszącą, a od szesnastu lat Głuchym – z wyboru. Nauczyłem się (i nadal się uczę) „pięknego języka motyli” (czyli polskiego języka migowego: motyl jest symbolem Głuchych).
Pracuję „od zawsze” w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Głuchych w Warszawie przy ulicy Łuckiej (jest tam liceum, technikum, szkoła zawodowa i studium policealne), w którym – oczywiście – uczę polskiego. Mam też pewne doświadczenie w pracy z młodszymi (ze starszych klas szkoły podstawowej i z gimnazjum). Zajęcia w „Echu” prowadzę od paru lat, rzecz jasna z polskiego.
Prywatnie jestem szczęśliwym mężem i ojcem, uwielbiam chodzić po górach i czytać dobre książki.
-
mgr inż. Mirosław Kossakowski
Pedagog z jęz. migowym.
Nauczyciel dyplomowanyPrzedmioty matematyczno-fizyczne, jęz. rosyjski.
Moja działalność w Fundacji polega na udzielaniu pomocy dzieciom i młodzieży (nie nadążającym za programem szkolnym, ale też chcącym rozszerzyć wiadomości) w dziedzinach: matematyki, fizyki, jak również geografii, wiedzy o kulturze i języka rosyjskiego.
-
prof. dr hab. Grażyna Dryżałowska
Pedagog, logopeda. Kierownik merytoryczny zadania, wykładowca na UW.
-
Ewa Żochowska
Surdologopeda, psycholog.Konsultant rodzinny, psychoterapeuta rodzin – kwalifikacja III stopnia.
-
dr Dominika Wiśniewska
Psycholog, terapeuta wczesnej interwencji, wykładowca akademicki.
-
Maria Chróścicka
Pedagog, surdopedagog.
-
Ewa Wasińska–Zdżalik
Logopeda, pedagog specjalny, surdopedagog, nauczyciel dyplomowany.
-
Urszula Kasperska-Jachimiak
Logopeda, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny.
-
Ewa Kozłowska
Logopeda, surdopedagog.
-
Monika Grabowska
-PrystawkoLogopeda, trener metody werbotonalnej
-
Barbara Skrzyńska
Logopeda, pedagog specjalny, surdopedagog.
-
Marzena Wronka
Pedagog specjalny, logopeda (WSPS, Warszawa), surdologopeda (UMCS Lublin).
-
Agnieszka Łapińska
Pedagog specjalny, surdopedagog, logopeda.
-
Karolina
KurpińskaPedagog, terapeuta integracji sensorycznej.
-
mgr Marzena
Chabora-ŁyszczPedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny
-
mgr Rafał Dziurla
Psycholog, ekspert ds. Zatrudnienia Wspieranego.
-
Ewa Wojdyr
Doradca Zawodowy, Trener pracy.
-
Magdalena Szymańska
Pedagog specjalny, neurologopeda, surdopedagog.
-
Mgr Anna Gleńsk
Pedagog specjalny, surdopedagog, logopeda.
-
Karolina
Olszewskaneurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta ręki
-
Monika Modrzejewska
Surdologopeda, terapeuta wczesnej interwencji, terapeuta SI.
-
Anna Weber
Artysta plastyk, projektantka, dekoratorka, stylistka.
-
Sylwia Adamczuk
Pedagog wychowania przedszkolnego z edukacją wczesnoszkolną Certyfikowany Instruktor zajęć gordonowskich I i II stopnia
-
Olga Burova-Rychlik
instruktor umuzykalnienia dzieci metoda Edwina Eliasa Gordona, pedagog, pianistka
-
Magdalena Bartnicka
Język angielski (Certificate of Proficiency in English).
-
Grzegorz Galewski
Polonista, pedagog.
-
mgr inż. Mirosław Kossakowski
Pedagog z jęz. migowym.
Nauczyciel dyplomowany